Temat
- Właściwie dobrany, interesujący dla audytorium.
- Właściwy wstęp i zwrócenie na siebie uwagi słuchaczy.
- Dobre ujęcie i wypunktowanie głównych zagadnień lub zaakcentowanie ważności sądów czy spostrzeżeń.
- Nowe informacje lub nowa ocena i interpretacja znanych faktów.
Forma
- Zdania krótkie i proste.
- Przejrzysta całość.
- Chronologicznie ułożone, uporządkowane myśli.
Argumentacja
- Jasna, wyraźnie przedstawiona, dobrze rozwinięta.
- Wiarygodne, sprawdzone argumenty.
- Interesujący, systematycznie i uporządkowany materiał.
- Logiczne i konkretne wnioski.
- Płynność przechodzenia z myśli do myśli.
Sposób prezentacji/język
- Zrozumiały i komunikatywny.
- Żywy, barwny i pobudzający wyobraźnię.
- Utrzymujący napięcie i przykuwający uwagę.
- Poprawny, bez błędów gramatycznych.
- Zdania budowane poprawnie, właściwy szyk wyrazów.
- Głos pewny, wyrazisty.
- Kontakt wzrokowy ze słuchaczami (bardzo ważny!!!).
- Zwracanie uwagi na reakcję słuchaczy.
- Oszczędna gestykulacja, postawa swobodna, ale wyrażająca szacunek do audytorium.
- Dobra dykcja, intonacja, poprawna, estetyczna wymowa.
- Wyważone tempo mówienia.
- Umiejętność frazowania (splatania w całość poszczególnych części wypowiedzi).
(gif zaczerpnięto ze strony : http://pgjl-biblioteka.internetdsl.pl/11-12.htm,
fragment filmu zaczerpnięto ze strony: http://www.youtube.com/watch?v=Vq-VmzcJa3Y )
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz